BLOGGER TERHEBAT

Thursday, December 13, 2012

TIP SEO - APA ITU SEO ???


Ramai blogger sememangnya sudah maklum bahawa, terdapat berbagai teknik dan cara bagaimana untuk kita tingkatkan SEO dalam sesebuah blog. Mengubah Meta tagmenggunakan keyword, menggunakan template yang mesra SEO dan mengharapkan Backlink dari blog yang mempunyaiPage Rank tinggi adalah dari beberapa teknik dan cara untuk kita mengejar SEO. Teknik dan cara yang kita gunakan itu sebenarnya hanyalah ikhtiar kita untuk cuba mendapat kedudukan terbaik dalam search engine. 

Perkara yang paling utama sekali jika anda seseorang yang mengejar SEO adalah Linking. Lingking sebenarnya adalah segala-galanya dalam SEO. Ini kerana untuk tersenarai di search engine, seseuatutitle atau keyword memerlukan jumlah klik yang sangat tinggi. Semakin tinggi link itu di klik, semakin mudahlah untuk title atau keyword link tersebut terindeks atau tersenarai pada kedudukan yang teratas dalam result carian bagi sesuatu keyword.

Cara yang paling mudah sekali untuk kita meningkatkan Page View dan klik pada link adalah seperti:

1. Membuat sambungan link pada post yang berkaitan

Kita boleh menggunakan perkataan ataupun ayat pada tulisan yang akan di publish ke entri atau post yang sebelumnya.Cara ini sangat berkesan untuk meningkatkan Page View.

2. Memasang Read More pada post.

Read More adalah salah satu vara yang terbaik untuk anda meningkatkan klik pada link dan juga page view. Walaupun ada segelintir visitors yang mungkin kurang senang dengan Read More ini, tapi ia sebenarnya dapat meningkatkan Page View pada post tersebut.

3. Meletakkan widget Blog Archive, Recent Posts, Related Posts, Popular Posts dan Recent Comments.

Dengan memasang Blog ArchiveRecent PostsRelated PostsPopular Posts dan Recent Comments, ianya dapat meningkatkan lagi klik pada link dan juga Page View dengan lebih berkesan.


                                                                                                                                               SEO LAGI>>

No comments:

Post a Comment

Senarai Comment Tertinggi Di Sini