BLOGGER TERHEBAT

Tuesday, November 20, 2012

KISAH BUDAK SEKOLAH

DI SEBABKAN CERITA INI TERLALU SEDIH DAN PILU JOM SAYA KONGSI DARI RAKAN  FACEBOOK INGIN SAYA MEMANJANGKAN KISAH SEORANG MURID SEKOLAH BERSAMA CIKGU 


       Saya mengajar di sekolah rendah di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. Saya mengajar sesi petang. Salah seorang murid saya setiap hari datang lambat ke sekolah. Kasut dan bajunya selalu kotor. Setiap kali saya bertanya tentang baju dan kasutnya dia hanya berdiam diri. Saya masih bersabar dengan keadaan pakainnya, tetapi kesabaran saya tercabar dengan sikapnya yang setiap hari datang lambat. Pada mulanya saya hanya memberi nasihat. Dia hanya menundukkan kepala tanpa berkata-kata kecuali anggukkan yang seolah-olah dipaksa. Kali kedua saya memberi amaran, dia masih juga mengangguk tetapi masih juga datang lambat keesokannya. Kali ketiga saya terpaksa menjalankan janji saya untuk memukulnya kalau masih lambat. Anehnya dia hanya menyerahkan punggungnya untuk dirotan . Airmata saja yang jatuh tanpa sepatah kata dari mulutnya. Keesokan harinya dia masih juga lambat, dan saya memukulnya lagi. Namun ia masih tetap datang ke 
sekolah dan masih tetap lambat. Suatu hari saya bercadang untuk mengintipnya ke rumahnya. Setelah mendapatkan alamatnya, saya meneruskan niat saya. Dia tinggal di sebuah kawasan setinggan tidak berapa jauh dari sekolah. Keadaan rumahnya sangat daif. Saya nampak murid saya itu sedang berdiri di depan rumahnya dalam keadaan gelisah. Seorang wanita yang mungkin ibunya juga kelihatan gelisah. Lebih kurang pukul 1.30 seorang anak lelaki sedang berlari-lari sekuat hati menuju ke rumah itu. Sambil berlari dia membuka baju sekolahnya. Sampai di depan rumah baju dan kasutnya diserahkan pula kepada murid saya yang terus bergegas memakainya. Sebelum pakaian sekolah sempurna dipakai, dia sudah berlari ke arah sekolah. Saya kembali ke sekolah dengan penuh penyesalan. Saya memanggil anak itu sambil menahan airmata yang mula tergenang. "Maafkan cikgu. Tadi cikgu pergi ke rumah kamu dan memerhatikan kamu dari jauh. Siapa yang berlari memberikan kamu baju tadi?" Dia terkejut dan wajahnya berubah. "Itu abang saya. Kami kongsi baju dan kasut sebab tak ada baju lain. Itu saja baju dan kasut yang ada. Maafkan saya, cikgu." Jawabnya "Kenapa kamu tak beritahu cikgu dan kenapa kamu biarkan saja cikgu pukul kamu?" " Mak pesan, jangan meminta-minta pada orang, jangan ceritakan kemiskinan kita pada orang. Kalau cikgu nak pukul serahkan saja punggung kamu." Sambil menahan airmata yang mula berguguran saya memeluk anak itu, "Maafkan cikgu, ......." Kejadian itu cukup menginsafkan saya. Selepas itu saya cuba membantunya setakat yang mampu.
                       
Dipetik dari pengalaman seorang guru yang dedikasi..
♥ SYABAS CIKGU ANDA ADALAH PENDIDIK.
Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

Monday, November 19, 2012

KL MUAY THAI CHALLENGE 2012 SUPER " CLASH OF THE CHAMPION " INTERNATIONAL SERIES

KL MUAY THAI CHALLENGE 2012 SUPER " CLASH OF THE CHAMPION " INTERNATIONAL SERIES AKAN DIADAKAN SEPERTI KETETAPAN BERIKUT :- TARIKH : 01 & 02HB DISEMBER 2012.- TEMPAT : STADIUM TAMAN TASIK TITIWANGSA KL.- MASA : 8.00 MLM- INFO/TIKET PROMOSI HUBUNGI ERMAN H/P 0182129379
ACONG PULAPOL 012-7864930 019-3253351- 6 JUARA TALIPINGGANG SUPER 8 DARI EDISI 1 HINGGA 6 AKAN BERTARUNG DAN DICABAR BAGI MEMPERTAHANKAN GELARAN. SENARAI NAMA PENINJU YG AKAN BERTANDING IALAH :

CLASH OF THE CHAMPION.
- FIKRI RAJA JERUNG VS AISHAMUDIN RAJA LEBAH KEDAH. 54kg
- ROPI KUDA MERAH TENTERA DARAT VS LUAR NEGARA. 60kg
- BAN MERO KUDA MERAH PDRM VS LUAR NEGARA. 57kg
- AMIN SEMERAH PADI KUDA MERAH TENTERA DARAT VS LUAR NEGARA. 64kg
- POKKU KUDA MERAH PDRM VS LUAR NEGARA. 67kg
- EWAN BIG BOYZ KUDA MERAH TENTERA DARAT VS LUAR NEGARA. 92kg

SUPER FIGHT CHAMPION 
- EWAN ANAK TIONG VS FIRDAUS KEDAH.
- KHOLID SARIPAN VS MAT KORO.
- FAIZAL SIKU MAS VS LUAR NEGARA.
- FAIZAL ANAK TIONG VS PENINJU BRAZIL.

SPECIAL FIGHT CHAMPION
- PENINJU WANITA TNT GYM VS PENINJU WANITA THAILAND.



FAIZAL VS GERMAN 


PEARL -AKU TAK BERSALAH



Kord Gitar Pearl - Aku Tak Bersalah

Intro : Am / Dm / E / Am

Am
Sepanjang percintaan penuh cabaran

             G
Dugaan kutempuhi redha

       Dm

Tetapi terpaksa cinta

            E
Berakhir di sini

Am

Telah berulang kali sengaja kau ulangi
             
  G
Kesilapan sama serupa

               Dm
Setia di depan mata

E          Am

Curang di baliknya

Am            E
Memang benar tanpa kusedari

            Am       
Dalam diam hatiku pedih

                   Dm
Lantaran sikapmu melukakan

              Am
Mengguris hati dan perasaan

              E
Rupa-rupanya kasih sayang darimu

      Am
Dusta semata


             E
Seandainya detik dan waktu

              Am
Dapat kuputar kembali

             Dm
Ingin sekali lagi rasanya

              Am
Untuk kujatuh cinta semula

            E  
Namun yang pasti bukan dengan mu

            Am
Yang penuh palsu


( korus )

C              Dm

Bukan sengaja aku menyakiti

              Am
Dirimu yang tak mungkin memahami

      E                 C       E

Erti kejujuran sebenar di dalam bercinta

C               Dm

Janganlah pula aku disalahkan


           Am
Kiranya kau diburu kekesalan

            E           Am
Tangis di akhirnya tak bermakna


Am
Sepanjang percintaan penuh cabaran

            G
Dugaan kutempuhi redha

                 Dm

(Tetapi terpaksa cinta)
         Dm
Terpaksa ku biar cinta

E/am        Am/e

Berakhir di sini

( ulang dari korus )


Dm                      E         Am
Terpaksa kubiar cinta berakhir di sini

Tuesday, November 13, 2012

PENGENALAN PROGRAM TUNE TALK TONE EXEL




http://www.TalkTalkBIZ.com/farizbiz
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera;

Peluang besar yang ditunggu-tunggu semua orang! setiap kali kawan top up prepaid kita dapat
komisyen hingga 20%. Ini bukan program jual prepaid macam mymode atau mastereload.

Cara mudah ajak kawan tukar line (telco) prepaid, no lama boleh kekalkan (pilih no baru).
Lepas tu setiap kali kawan top up, kita dapat komisyen sampai bila-bila selagi mereka guna telco TuneTalk.

TuneTalk ni anak syarikat AirAsia. Syarikat bukan saja kukuh malah
sangat hebat dalam mengembangkan perniagaan. Jom kita buat duit dengan
program hebat ni.

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah:
http://www.TalkTalkBIZ.com/farizbiz

Perniagaan ini sungguh MUDAH. Cuma SMS dan EMAIL laman web anda kepada kawan2. Selainnya, kami buatkan untuk anda.

Anda juga di jemput menyertai kami dalam pemasaran produk HEBAT ini.


Terima kasih
SALAM USAHAWAN
--
MOHD FARIZ BIN MOHD DAUD
Layari http://www.TalkTalkBIZ.com/farizbiz

TUNE TALK JANA PENDAPATAN




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera;
Peluang besar yang ditunggu-tunggu semua orang! setiap kali kawan top up prepaid kita dapat
komisyen hingga 20%. Ini bukan program jual prepaid macam mymode atau mastereload.
 Cara mudah ajak kawan tukar line (telco) prepaid, no lama boleh kekalkan (pilih no baru).
Lepas tu setiap kali kawan top up, kita dapat komisyen sampai bila-bila selagi mereka guna telco TuneTalk.

TuneTalk ni anak syarikat AirAsia. Syarikat bukan saja kukuh malah
sangat hebat dalam mengembangkan perniagaan. Jom kita buat duit dengan
program hebat ni.

Boleh daftar PERCUMA dulu di laman web di bawah:



Perniagaan ini sungguh MUDAH. Cuma SMS dan EMAIL laman web anda kepada kawan2. Selainnya, kami buatkan untuk anda.

Anda juga di jemput menyertai kami dalam pemasaran produk HEBAT ini.


Terima kasih
SALAM USAHAWAN
--
MOHD FARIZ BIN MOHD DAUD


Friday, November 9, 2012

Hafiz& Siti Nurhaliza - Muara Hati (OST) Adam Dan Hawa

Hafiz& Siti Nurhaliza -  
Muara Hati (OST)Adam Dan Hawa


Chord

Am G F
C Dm C Bb E

Am Dm
Cinta
terpisah ruang waktu

G C E
Tetap
cinta bersatu dalam hatiku


Am Dm
Walau
raga kita tak mungkin bersama


F
Bdim7 E F E
Ku
yakini hati dan tetap setia


Am Dm
Ku
percaya ke mana pun kau berjalan

G C E
Suara
cinta menuntun mu kepada ku

Am Dm
Kerna
bila cinta sudah bersenandung

F E
Takkan
terpisah hati

Am Dm
G C
Demi
cinta dalam hatimu

F Dm E
Ku
yakin engkau untukku


Am Dm
G C
Meski
jejak pisahkan kita

F Dm E
(Am G F C Dm C Bb E)
Cinta
kan bawa kembali… padamu
  
Dm
AmAku ada kerna engkau ada

Bdim7
E
Tercipta
hatiku hanyalah untukmu

Dm Am
Jalanku
berhujung padamu


Bdim7
E
Kemanapun
kan pasti kembali o..


Am Dm
G C
Demi
cinta dalam hatimu

F Dm E
Ku
yakin engkau untukku

Am Dm
G C
Meski
jejak pisahkan kita


F Dm E
Cinta
kan bawa kembali…

Am Dm
G C
Demi
cinta dalam hatimu

F Dm E
Biarkan
aku merasa

Am Dm
G C
Sesuatu
dalam hatimu


F Dm E
Hanya
dirimu dan aku

Am Dm
G C
Demi
cinta dalam hatimu…


F Dm E
biarkan
aku merasuk dalam hati cinta..


Hyper Act – Harapan ( OST Seindah Sakura) chords and lyric



Hyper Act – Harapan ( OST Seindah Sakura) chords and lyric


Intro: G A F# Bm G A F# Bm A G A
Bm G
Bicara mimpi itu
A
Mengheret ku ke dasar
F#
Gelap tangannya menggapai tangan ku
Bm G
Dan munculnya dirimu
A
Dipinggir laman itu
F# G
Hangatmu menyambut ku kembali,
Em
Dan ku mengerti,
A
Mengapa masih berdiri,
F# Em
Hadirnya siang berteman mentari,
G
Dan ku bersama,
A
Bintang malam mu mencari kasih ku Ooo
Chorus
D
Harapan
F#
Harapan menjadi layu
Bm A G
Ingin ku bahgia bersama
F#m Em
Menjadi kenangan
D A
Memburu impian masa kita
G
Selamanya
Bm G
Dan angin kan memanggil
A
Bagai ada musafir
F# Bm
Hadirnya pergi tiada berjanji
G
Mungkin seketika
A
Ku merasa cintanya
F# G
Bagai dibelai mimpi sempurna
Em
Dan taman ini
A
Tak bererti dan bersemi
F# Em
Tiada indah tanpamu disini
G
Dan ku jejaki
A
Walaupun hanya secebis kasihmu Ooo
Chorus
D
Harapan
F#
Harapan menjadi layu
Bm A G
Ingin ku bahgia bersama
F#m Em
Menjadi kenangan
D A
Memburu impian masa kita
G
Selamanya
Bridge: G Em Bm A x2
Repeat chorus
D
Hati ku..
F#
Meratap setinggi gunung
Bm A G
Pasti ku mencari bintangnya
F#m Em
Menjadi cahaya
D A
Menyinar impian hidup kita
G
Selamanya.
HAVE NICE DAY >farizgolddollar

LEFTHANDED - TIADA LAGI KIDUNGMU





Lefthanded  -   Tiada Lagi Kidungmu

INTRO :  Bass- B C# D  C#  B  G 2X
               C# C# D E E F# G G A B  A  G Bm

   Bm                 D
   Air mata yang berderai
   Em
   Siapa yang menghapuskan
   G                  D
   Hati kering dan gersang
         A
   Siapa yang meneduhkan
  
   Bm                      D
   Sedangkan kau yang ku sayang
   Em
   Telah pergi dari ku
   G           D          A
   Dengan cinta dan harapan hidupku
         Bm
   Oh sayang
  
   Em                   A
   Tiada lagi ku dengar kidungmu
   F#                   Bm
   Tiada lagi derai tawamu
         Em              G
   Hanya kesepian yang kian
              D
   Mencengkam jiwaku

   Em                 A  
   Malam malam dingin membeku
        F#            Bm
   Hari hari kian kelabu
         Em             G       
   Dalam doa kudus ku sebut nama mu
        A          D
   Cintaku... Oh sayang

   GITAR SOLO : Bm  A  Bm  A   G  D A  D.... D D D D D  E

   Em                   A
   Tiada lagi ku dengar kidungmu
   F#                   Bm
   Tiada lagi derai tawamu
         Em              G
   Hanya kesepian yang kian
              D
   Mencengkam jiwaku

   Em                 A  
   Malam malam dingin membeku
        F#            Bm
   Hari hari kian kelabu
         Em             G       
   Dalam doa kudus ku sebut nama mu
        A      D             G            D         G      Em       D   
   Cintaku...Oh sayang...Damailah kau di sana...Di sisi Tuhan yang Esa

Thursday, November 8, 2012

Cara Memulakan Perniagaan Internet yang Menguntungkan dari Rumah

http://www.bengkelwebsite.com/index.php?ref=farizbiz


Berikut adalah masalah yang mungkin
anda hadapi...
>> Anda ingin memulakan perniagaan di Internet untuk mendapat kebebasan kewangan bersama keluarga, tetapi tidak tahu landasan yang betul oleh kerana terlalu banyak SCAM di Internet yang bertujuan untuk menipu wang anda.
>> Anda ingin memulakan perniagaan Internet dari rumah, tetapi tidak tahu hendak menjalankan perniagaan apa yang menguntungkan.
>> Anda mempunyai idea produk untuk dijual di Internet tetapi takut produk atau perkhidmatan tersebut tidak mempunyai permintaan.
>> Anda ingin memulakan perniagaan di Internet tetapi... anda bukan seorang pakar IT! Anda tidak tahu membina laman web, meletakkannya di Internet serta tidak tahu cara menerima bayaran di Internet.
>> Anda ingin memulakan perniagaan di Internet tetapi anda risaukan kos memulakan dan menjalankan perniagaan di Internet adalah tinggi.
>> Anda ingin memulakan perniagaan di Internet tetapi perlu berhati-hati oleh kerana cara promosi yang salah akan menghancurkan peluang dan kredibiliti perniagaan anda dan amat sukar untuk mengembalikan kepercayaan orang ramai! - ini menjadi lebih teruk oleh kerana, anda sendiri tidak akan perasan di manakah silap anda.
>> Anda mempunyai idea produk atau perkhidmatan yang menarik untuk diniagakan di Internet, tetapi anda tidak tahu cara yang betul menjalankan perniagaan di Internet.Sekiranya pesaing anda meniru model perniagaan anda dan menggunakan cara yang betul berniaga di Internet, ini akan mengakibatkan anda di dalam kerugian!


PENAJA IKLAN 2013