BLOGGER TERHEBAT

Sunday, April 22, 2012

IKLIM -HAKIKAT SEBUAH CINTA

Iklim – Hakikat sebuah cinta


Dm     Gm    C              F
Aku adalah insan yang tak punya
A#        Gm         A
Cuma rasa cinta membara
Dm         Gm    C        F
Lalu tercipta rinduku padanya
A#        Gm     A
Kerana cinta bahagia
Dm        Gm     C           F
Pujangga menyatakan oh cinta berharga
A#        Gm       A
Dari emas dan permata
Dm         Gm    C         F
Lalu ku bawa cinta di persada jiwa
A#         Gm      A
Sinar menyuluh gelita
Dm       Gm     C         F
Sewaktu debar cintamu terasa melanda
Dm     Gm      A       Dm
Bangkit rinduku padamu di ketika itu
Dm       Gm     C        F
Lalu tersentak diriku sedari lamunan
Dm       Gm    A              Dm
Kini sebenarnya aku telah kau tinggalkan
Dm     Gm    C              F
Aku adalah insan yang tak punya
A#       Gm       A
Kilauan emas permata
Dm       Gm   C         F
Lalu kucuba menaburi cinta
A#       Gm       A
Bagimu tiada nilainya
A#       A         Dm
Tiada harta dan cinta

TERIMA KASIH SEMOGA JUMPA LAGI

Iklim – Gerhana cinta luka


Iklim – Gerhana cinta luka


F
Sinar mentari senja
F
Mendung menyelubungi
A#
Melingkar jiwa
C
Kau hadir bagai mimpi
C
Laksana embun pagi
F
Yang menyirami
F
Pintamu keterlaluan
F
Mahligai puncak kayangan
A#
Tak bisa ku tunaikan
C
Hanyalah syair sendu
C                     F
Yang dapat kudendangkan untukmu
A#                     C
Kita hanyut di buai gelora
A#                     C
Kita layarkan kamar bahtera
Gm
Akhirnya tenggelam
A#               C
Karam di lautan cinta
Gm                     C
Patah tumbuh hilang berganti
F
Mengertilah
Gm                  C
Walaupun berbeza zahirnya
F
Terimalah
A#
Jangan dikesal
C
Kiranya kau tersiksa
A#
Suratan takdir
C
Yang telah menimpa kita
F
Terlerai janji setia
F                     A#
Musnahlah segalanya mahkota impian
C
Andainya aku tiada
C                     F
Usahlah ditangiskan kehilangan
F
Kilauan cinta yang suci
F                  A#
Yang kau curahkan dulu kini gerhana
C
Biarpun sebak di dada
F
Relakan kumelangkah selamanya

Iklim – Di pintu mahligai


Iklim – Di pintu mahligai

Dm
Di dalam kesunyian
Gm
Kurasa gelombangnya
C           F             Dm
Menyintaimu satu kewajipan
A#                    A
Tapi tak terluah dengan perkataan
Dm
Tika fajar menyinsing
Gm
Kusentuh sinar kasih
C           F                Dm
Dari matamu dekat dan terasing
A#                       A
Aku menanti singkapan tabir cinta
A#         A          Dm
Aku menanti saat menjadi nyata
Gm           C
Kesunyian ini terlalu indah
F             Dm
Walaupun pahit untuk menelan
Gm              A#
Walaupun pedih sanggupku tahan
A
Dan kurelakannya
Dm             Gm
Puteri di pintu mahligai
C                F
Kulihat kasihmu melambai
Dm              Gm
Walaupun jauh tapi jelas
A#               A
Jiwamu menyentuh jiwaku
Dm             Gm
Puteri di pintu mahligai
C              F
Nyatakan segala impian
A#               Gm
Sambutlah tangan sambutlah
A             Dm
Semoga terlepas segala siksaan
Dm
Dengan sayap impian
Gm
Ingin terbang ke sarang
C             F              Dm
Membawa cinta sebesar dunia
A#                A
Apa jua milikku dan kutahu
Dm
Hanya untukmu

Iklim – BUkan aku tak cinta CORD


Iklim – BUkan aku tak cinta

Dm
Dm
Saat kita berpisah
A
Kau pegang erat tanganku
Gm                  Dm
Sepertinya tak merelakan
A#                A
Kepergianku untuk meninggalkanmu
Dm
Dermaga saksi bisu
A
Waktu ku kucup keningmu
Gm                   Dm
Perlahan kau lepaskan
A#
Pegangan tanganku
A           Dm
Aku lihat kau menangis
Gm
Lambaian tanganmu
C                     F
Masih ku ingat selalu
Dm          Gm
Itu yang terakhir
A#              A
Ku melihat dirimu
Dm                 Gm
Sudah sering kau kirim surat
C                F
Namun tak pernah aku jawab
Dm           Gm
Lalu ku kirimkan undangan
A#         A
Agar kau tak berharap
Dm           Gm
Bukannya aku tak tega
C             F
Bukan pula aku tak cinta
A#         Gm
Kerana orang tua
A         Dm
Yang tak merestui cinta kita
Dm
Dermaga saksi bisu
A
Waktu ku kucup keningmu
Gm                   Dm
Perlahan kau lepaskan
A#
Pegangan tanganku
A           Dm
Aku lihat kau menangis

XPDC- TITIAN PERJALANAN

XPDC – Titian perjalanan

Am                  G
Siulan kedamaian nanti kepulangan
C
Saat ditunggu hampir luput
F                Dm           E
Tenang kurindukan bayangan semalam
Am                     G
Sedetik kita bertemu dalam impianku
CTak pernah luput gambaranku
F               Dm        E
Bina cinta satu kemari sayangku
Am                    G
Seminit kita berlagu ada lagi waktu
C
Dengan ingatan tulus insan
F                 Dm         E
Kita makhluk tuhan kita dijadikan
Am        G      Dm           Am
Perjalanan dititian masa kita perlukan
G       Dm
Perjalanan masa kita
C          F
Zaman berzaman teguh ikatan
G         C              Am
Sempurna insan itu harapan padaku
F       G
Aku harapkan
C            F
Zaman berzaman tinggal harapan
G          C                  Am
Semurni kasih kita dendangkan berlagu
F        G
Aku nyanyikan


internate mampu membuat anda tersenyum sambil main guitar 

XPDC – Aku Masih Di sini CORD


XPDC – Aku Masih Di sini

Am                      Dm
Lenaku di buai bayangan seribu bintang
G               C          Am
Kasih tertumpah di bingkai awan
F      G
Demi kemilau sang mentari
Am
Yang tak bisa mengerti
Am                     Dm
Biar ku titipkan keperihan pelayaran
G              C         Am
Hingga terdaya ku melafazkan
F       G
Salju sebening kasihku
Am
Kepadamu oh kekasih
Am                     Dm
Inginku buktikan keyakinan dalam diri
G             C     Am
Ku punya jiwa nan suci
F          G
Untuk ku miliki sepenuhnya
Am
Nirwanaku
Dm   G            C
Oh pedihnya  terpanah arjunamu
Dm       G         C
Terbelenggu aku di dalam menunggu
Dm   G         C
Bergelora sindiran asmaramu
Dm   G      C              Am
Di pelantar rindu yang menghempas
F       G
Namun kerana tulusmu
C
Masih mampu ku berdiri
F      G
Demi naluri yang sama
Am
Kita masih di sini

WOW – Engkau tetap satu KORD


WOW – Engkau tetap satu KORD


Dm                Gm
Tanpamu akulah yang rindu
A                 Dm
Tanpa dirimu hilanglah manjaku
Dm              Gm
Kasihmu takhta naluriku
A              A#    A
Cintamu hanya dihatiku
Dm            Gm
Izinkan aku selami hatimu
A               Dm
Izinkan aku bisikan cintaku
Dm                 Gm
Janjiku pada kau yang satu
A                A#   A
Diriku hanyalah untukmu
Dm
Engkaulah yang satu
Gm
Pujaan hatiku
A#     A
Sucinya cintaku padamu
Dm                  Gm
Sayangku hanya kau yang satu
A#
Kasih dan rinduku
A
Milikmu

AGNES MONICA - MATAHARIKU CORD


Agnes Monica - Matahariku chord

♫ Lyrics ♪ Guitar Chords ♫ Tabs ♪ Kord Gitar ♫


Intro : D Bm E

F#m        C#m        D         A
tertutup sudah pintu, pintu hatiku
 F#m        C#m      D          A
yang pernah dibuka waktu hanya untukmu
Bm             A
kini kau pergi dari hidupku
Bm                       C#
ku harus relakanmu walau aku tak mau

F#m        C#m        D          A
berjuta warna pelangi di dalam hati
F#m        C#m          D          A
sejenak luluh bergeming menjauh pergi
Bm           A
tak ada lagi cahaya suci
Bm                      C#
semua nada beranjak aku terdiam sepi

F#m         C#m       D        A
dengarlah matahariku, suara tangisanku
Bm                           C#
ku bersedih karna panah cinta menusuk jantungku
F#m        C#m      D           A
ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Bm                         C#
tentangku yang tak mampu menaklukkan waktu


F#m        C#m        D          A
berjuta warna pelangi di dalam hati
F#m        C#m          D          A
sejenak luluh bergeming menjauh pergi
Bm           A
tak ada lagi cahaya suci
Bm                      C#       
semua nada beranjak aku terdiam sepi

Interlude : D E A C#
        D E A C#
        D E

DIAM DIAM JATUH CINTA RAMLAH RAM


Lyrics Guitar Chords Tabs Kord Gitar ,
Kord Gitar Ramlah Ram - Diam-Diam Jatuh Cinta
 
Am       Am          Am
Diam-diam.. berpandangan..
Am             Dm
Mata bertentang mata..
G         G  
Malu-malu.. aku malu..
G         Am
Kau buat begitu..

Am       Am          Am
Jeling-jeling.. kau menjeling
Am             Dm
Senyumanmu menggoda..
G         G
Lama-lama.. dalam diam
G         Am
Aku jatuh cinta..

Am
Beginikah rasanya
G
Sakit asmara..
F
Siang malam gelisah..
Em
Ingin bersama..

Am
Ku tunggu, ku menanti
G
Kata cintamu..
F
Biar senang dihati
Em
Ku disampingmu

Am
Jangan-jangan kau berpura
Am         G
Sembunyikan hatimu..
G
Bukan-bukan ku tak tahu
G          Am
Debar didadamu..

Am
Kita saling sama cinta
Am          G
Tetapi malu-malu
G
Diam-diam jadi rindu
G         Am
Rinduku padamu

Am       Am          Am
Dulu malu tapi mahu
Am           Dm
Kini baruku tahu
G
Diam-diam jatuh cinta
G         Am
Bersama akhirnya

TAG HEUER CARRERA


Ada sekali tu nak beli jam nie kat uptown tawar punya tawar dekat kakak tu boleh kurang kira cantik la..harga dia bagi disebabkan baru sampai ingatkan balik nanti boleh singgah terus beli.sambil jalan-jalan kira cuci mata la kan mcm  tak biasa je pergi uptown mcm-mcm ada .bila tiba masa nak balik apa lagi terus pergi ke kedai kakak tu tanyakan pasal jam tu tiba2 je kakak tu bagitahu adik jam nie x boleh kurang la harga dia sebab booss marah x bagi kurang harga dah cantik..punya la terkejut kalau tahu awal-awal tadi aku dah ambil..xde rezeki betul la..APXB..hu..hu...xpe insyallh ada rezeki boleh pakai..kau orang kalau minat kat jam nie kau pergi la uptown danau kota banyak pilihan kat sana  ..kira ok la tapi kena la pandai tawar menawar...


selepas kejadian tu aku x berani nak lepas tawar lagi kl dah minat sesuatu barang tu  kena dengan harga dia terus la beli..kl x jadi peristiwa hitam berulang lagi..padan muka aku..

Saturday, April 21, 2012

LENA DIULIT INTAN -WINGS

ROCK....ROCK...
intro - Em - D - G - B - Em

Em                         D
Seingat aku kita pernah bertemu dulu
G                    B
Di satu pesta keramaian
Em                             Am
Anggun wajah mu menjadi perhatian
B               Em
Dan hatiku juga berkocakan

 G               Am
Bagai lena yang diulit
         Em
Mimpi bertemu
G                       Am
Ingin ku jadikan mu penyeri
            B
Warna hidup ini

Em     D
Oh tiada terbanding indah
    G
Sewaktu bersamamu intan
Am
Hilai tawa  terpancarlah
            Em
Oh sinaran keinginan
Am
Ingin dikasih
                         B
Seperti insan sedang berkasih

Em
Kau telah isikan
    D
Ruangku yang kekosongan
G                  Am
Jadilah seorang insan
          B                      Em
yang penuh dengan pengertian ooo...oo

Em
Yang amat mengharukan
      D
Kalimahmu luahan dalam
 G                     Am
Bukan sekadar puisi ciptaan
      B                              Em
tapi tulus ikhlas dan kesungguhan ooo..oo

Wings : Hukum Karma (HQ Audio)




Wings - Hukum Karma

intro - Em Esus2 - Esus4 Em x2

Em Esus2 - Esus4 Em       Em  Esus2 - Esus4 Em      
Oh...               Dalam dunia               
Em Esus2 - Esus4 Em      Em Esus2 - Esus4 Em
Oh...               Kita ra ja
Em D B D - D D B B x2

Em Esus2 - Esus4 Em        Em Esus2 - Esus4 Em      
Oh...               Jangan lu pa
Em Esus2 - Esus4 Em        Em Esus2 - Esus4 Em   
Oh...               Jangan gi la

Em D B D - D D B B x2

A                                        Em
Gila darjat Gila nama Gila kuasa Gila harta Semua gila

Em D B D - C# B A C - Em x2 piedotcom.blogspot.com

Em                                 
Buat baik berpada-pada Kata orang tua
Em                                       
Buat jahat jangan sekali Engkau takkan rugi

A                 D                 C               B
Mulia dibalas syurga Dosa kan sengsara Ini hukum karma x2

A                                        Em
Gila darjat Gila nama Gila kuasa Gila harta Semua gila

Em D B D - C# B A C - Em x2 

A                 D                 C               B
Mulia dibalas syurga Dosa kan sengsara Ini hukum karma x2

A                                        Em
Gila darjat Gila nama Gila kuasa Gila harta Semua gila

Em D B D - C# B A C - Em x2

solo farizgolddollar.blogspot.com
Em - C Em
C A Em

WINGS - SEJATI




Dm      A                 Dm  A                  A#       Gm    C
Sejati.. Itu yang kau ucapkan  Bila janji ku genggam Bawa pohon kemboja
               Dm
Yang sekecil kita...
     Dm  A               Dm  A               A#      Gm    C
Menanti.. Di mahligai mainan  Kita bina bersama Dari dahan yang rapuh

 A#        A        Gm                C
Usia perangkap kita   Remaja kita tinggalkan
  A#        A               Dm
Namun aku masih Menggenggam janji

A#          C    A               Dm   A#           C            Dm
Tinggal kenangan  Gagal segala impian Tinggal bertanya erti sejati
A#        C  A                 Dm
Kenangan itu  Hanya mainan bagimu
A#         C              Dm
Tinggal bertanya erti sejati.. yang telah engkau janjikan dulu

SUATU KENANGAN KRISTAL

suatu kenangan kristal

intro: Em

Am                    Dm        G                    C
Berarak mendung awannya kelabu Menambah resah luka dihatimu
F                    Dm           E 
Kesepian malam seakan mengerti Cinta yang dalam kehampaan 
Am                       Dm         G                 C 
Mungkin kau dan aku terlalu berbeza Cintamu dihati hanya sandiwara 
F                      Dm            E                    Am
Kata dan janjimu mudah kau persia Di balik senyum aku sengsara 
 
F          G               Em                     Am 
Pernah jua aku nan mencuba Melupakan kenangan kita bersama 
F                G            Am
Namun aku tiada terdaya Melonggar mu terpinggir ku dari ingatanmu 
F                  G         Em                    Am
Makin lama makin ku mencuba Semakin rindu datang nan melanda 
F                        G          Am
Kasihmu ke mana hilang arahnya Kini cinta lumpuh dan tak bermaya 
 
C/o 
C                    G    Dm                      Am
Berikanlah aku kepastian Agar dapat kuteruskan perjalanan 
C                      G         F             E 
Kepadamu tuhan aku harapkan Berikanlah aku kekuatan 

SOLO : Am Dm G C F Dm Em 

WING - SAYAP ILUSI

WING - SAYAP ILUSI

intro:
D G A D
D G A D
  
D G A D
semakin jauh aku renungi diri
D G A D
semakin dekat kekasih di hati
D G A D
biar mentari akulah sinarnya
D G A D
biar lautan akulah airnya

D G A D
kalaulah ada selain dari mu
D G A D
biar ku hancur dan menjadi debu


Bm G
bila hadir cinta yang satu
A D
tidak ku peduli sejuta pun
Bm G
menghukum aku dengan dusta
A D
teracap dunia akhirnya


G
kerana cinta
A D
biar aku di anggap gila wooo...
Bm G
terbang dengan sayap illusi
A D
bertutur dalam bahasa hati


G A D
kalaulah ada selain dari mu
D G A D
biar ku hancur dan menjadi debu

Bm G
bila hadir cinta yang satu
A D
tidak ku peduli sejuta pun
Bm G
menghukum aku dengan dusta
A D
teracap dunia akhirnya
D G A
bila hadir cinta yang satu
D A Bm
jangan ditanya siapa dia
G
tanya dia siapa kita
A D
dan pulang ke mana akhirnya
D G
kerana cinta
A D
biar aku di anggap gila wooo...
Bm G
terbang dengan sayap illusi
A D
bertutur dalam bahasa hati

D G A
oooooooooooo.......

Tuesday, April 17, 2012

PROTON PREVE 2012


PUTRAJAYA - Teka teki nama sebenar model kereta terbaru Proton akhirnya terjawab apabila Proton Holdings Berhad (Proton) mengumumkan Proton Preve sebagai model terbaru keluarannya yang selama ini menggunakan kod P3-21A.








PROTON PREVE 

Nama Preve yang diambil daripada perkataan Inggeris, Proof (bukti) ini membawa mesej bahawa kereta itu adalah bukti kepada visi dan komitmen Proton yang berterusan.
Pengarah Urusan Kumpulannya, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, nama tersebut juga adalah seiring dengan hasrat Proton untuk membawa Proton Preve ke peringkat global.
“Jika ingin ke peringkat global, nama yang dipilih juga haruslah sesuai dan bersifat antarabangsa. Justeru itu, kami memilih Preve bagi membuktikan ianya lebih bermakna,”katanya selepas majlis pandu uji Proton Preve bersama media disini, hari ini.
Dengan berkonsepkan sedan keluarga yang elegan dan selesa, Proton Preve disasarkan untuk pengguna yang sudah berkahwin berusia di antara 20 hingga lewat 40 tahun serta untuk mereka yang ingin memiliki kereta tambahan.
Menggunakan enjin 1.6 Liter, dan teknologi RESS (kejuruteraan boleh dipercayai dan sistem keselamatan) yang akan memastikan pemanduan dan pengendalian yang cemerlang, model ini turut direka bagi mencapai standard kualiti seperti Jepun.



Didatangkan dengan tiga varian pada harga bermula daripada RM62,000 sehingga RM75,000, dan enam pilihan warna, Proton Preve akan dilancarkan sedikit masa lagi oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Sementara itu, Proton Preve akan mula memasuki pasaran Asia dalam tempoh tiga bulan selepas pelancarannya di Malaysia dan menyasarkan jumlah eksport menyumbang lebih 30 peratus kepada jumlah keseluruhan jualan model Proton untuk tahun ini.

Tuesday, April 10, 2012

A.RAHMAN HASSAN -TAK MENGAPA



A.Rahman Hassan - 
Tak Mengapa (0rkes Nirwana)

Am                Dm   E
Alangkah sedihnya hati ku(param param)

Am            Dm    E
Duka meliputi kalbu ku(param param)

Am              Dm    E    Am
Kekasih di hati sudah jemu pada ku

       Dm  E    Am
Tapi tetap ku tunggu


Am                Dm E
Kekasih yang lain di temu(param param)

Am                Dm E
Hati ku berdarah dan pilu(param param)

Am             Dm          E        Am
Namun tetap ku merayu pada mu kasih ku

Dm      E         Am
Kembalilah pada ku


( korus )

A                Dm    E    Am
Duhai kekasih ku rindu pada mu

A          
Jangan kau niaya aku
 E                            Am
( Cinta ku kasihanlah)



Am               Dm     E
Tapi tak mengapa ku derita(param param)

Am              Dm        E
Nanti tiba masa kan kau rasa(param param)

Am              Dm    E       Am
Betapa hebatnya hati luka kecewa

Dm    E         Am
Gagal dalam bercinta



( ulang dari korus )


( Gagal dalam bercinta )

OH FATIMAH - A RAMLEE

OH FATIMAH –
A.Ramlee Intro 

Am Em Dm
Am Am Em

Oh Mas Ayu
Fatimah nan ayu

Dm Am
Parasnya indah suara merdu

Dm Am
Senyum membawa hati rindu

Em Am
Buat jiwa bimbang ragu

Am Em Oh
Fatimah gadis Palembang

Dm Am
Pinggangnya ramping leher jinjang

Dm Am
Pakainya cantik istimewa

Em Am
Budi bahasa sungguh indah

( chorus )
Em Am Oh
Fatimah gadis ayu

G F Em F E
Indah sungguh parasmu Mas Ayu

Dm Am
Kasih mesramu menawanku

Em Am
Membelai harapanku

Am Em
Oh Fatimah gadis manja

Dm Am
Membawa hatiku yang mesra

Dm Am
Bilakah masa kan bersua

Em Am
Rasa cinta hidup ria

AWIE & ZIANA ZAIN - SENJA NAN MERAH


AWIE & ZIANA ZAIN - SENJA NAN MERAH
Intro : D,G,D,G

D                        G                                                D
Masihkah kita termanggu di bawah pepohon itu
                     F#m                                       Bm
Ketika hujan melunturi danau yang terusang
                     G                  A
Tidak pernah dibilang hari
              F#m                     Bm              G
Hanyalah debar yang terasa terasa
D                G                                    D
Setiap hari dibuai mimpi yang terindah
                     F#m                                            Bm
Dengan menghitung senja merah di hujung sinar
                G                         A                 F#m              Bm
Mencipta kebeningan rahsia pada sehimpun kenangan
                  G                                        A
Menyimpul satu makna diruang yang lulus ini

Chorus 1
              D                F#m                               E                           A
Haruskah kita mencari pada gunung dan lurah liku-liku curam insani
              D                 F#m                                 E                             A
Haruskah kita mencari puncak mengilau cahaya dalam hidup seribu warna
               Bm                      G
Dibawah teriringi ungkapan
                     A                          F#m
Pada sebuah wajah yang lara kesepian
               Bm                 G                         A
Haruskah kita mencari suatu senja dalam kepedihan

Chorus 2
              D                  F#m                           E                          A
Haruskah kita mencari dalam senja begini kenbali kita bertemu
             D                  F#m                           E                          A
Haruskah kita mencari dalam simpati wangi kembali kita bersama
                  Bm                         G
Membilang kenagan yang abadi
                           A               F#m
Seperti menunggu mentari senja
                 Bm                  G                               A
Menghilang perlahan-lahan disebalik awan yang merah

                               D
Di balik awan yang merah
                              Bm
Di balik awan yang merah
                              G
Di balik awan yang merah........
                              D
Di balik awan yang merah....

PENAJA IKLAN 2013