BLOGGER TERHEBAT

Friday, December 14, 2012

EBAY- TIP DAN PANDUAN EBAY


eBay–panduan dan tip ebay


Ebay adakah anda tahu apa itu Ebay? Ebay dan panduan ebay,tip ebay semua menjadi buah mulut ebay serata dunia cerita pasal ebay. semuanya saya muatkannya secara percuma untuk anda semua download scrip ebay percuma. Saya pasti anda semua mesti pernah dengar perniagaan di eBay ini . Tapi adakah anda semua tahu macam man konsep perniagaan di eBay ni ?
Ebay ialah Perniagaan online berasaskan internet khususnya eBay ni memang dah popular kat Malaysia sekarang . Bagi anda semua yang belum tahu apa itu eBay , saya bagi penjelasan mudah di sini iaitu eBay adalah merupakan sebuah laman web yang menjual berjuta-juta barang secara online . Ebay ni sebenarnya telah di bangunkan pada tahun 1995 dan ini bermakna laman web eBay ni telah beroperasi selama 17 tahun  Lama   kan ??

Kalau anda pernah melawat laman web eBay ni pasti anda semua tahu terdapat pelbagai barangan yang di jual di laman web ni kan ? Kalau yang tak pernah masuk laman web ni , anda boleh bayangkan laman web ni macam laman web mudah . Di laman web eBay ni anda boleh jual barangan baru atau barangan terpakai tanpa dikenakan sebarang yuran untuk negara Malaysia . Bagi eBay di luar negara contohnya US atau UK , mereka dikenakan yuran bagi setiap penyenaraian produk yang ingin dipasarkan . Untuk pengetahuan anda juga , eBay memberikan peluang kepada anda untuk membeli produk yang anda inginkan mengikut harga lelongan .


Kalau anda semua nak cuba berniaga di laman web eBay ni anda perlu tahu langkah demi langkah sebelum menjual di eBay . Contohya macamane nak buka akaun paypal , ambil gambar produk yang nak dipasarkan , cara nak terima bayaran daripada customer dan etc . Semua panduan – panduan ni anda boleh dapatkan sama ada daripada Google ataupun Youtube . Satu cara lagi yang paling senang adalah dapatkan panduan – panduan yang telah siap dibuat oleh otai-otai eBay kat Malaysia ni dalam bentuk ebook.

No comments:

Post a Comment

Senarai Comment Tertinggi Di Sini